آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

۲۲ شرکت بورسی همچنان وارد سجام و واریز متمرکز سود سهام نشده‌اند

۲۲ شرکت بورسی همچنان وارد سجام و واریز متمرکز سود سهام نشده‌اند یک نماینده مجلس گفت: همچنان ۲۲ شرکت، غیرسجامی هستند که سازمان بورس باید هر چه سریع‌تر تغییر روش واریز سود این شرکت‌ها را پیگیری کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 27
کد خبر: ۱۳۱۲۸۴

به گزارش راهبرد معاصر با توجه به اینکه سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام از حدود سه سال قبل آغاز به کار کرده است، قبل از آن اکثر شرکت‌های بورسی برای پرداخت سود سهامداران خود با انتشار اطلاعیه‌ای آنها را به بانک‌ها می‌کشاندند و یا اعلام می‌کردند برای دریافت سود، به دفتر مرکزی شرکت مراجعه کنند و یا شماره حساب ارائه کنند.

در این بین برخی از سهامداران خرد اصولاً از زمان و نحوه پرداخت سود مطلع نمی‌شدند، در نتیجه سود سهام سهامداران خرد در حساب شرکت‌های بورسی و فرابورسی رسوب می‌کرد، اما بعد از راه اندازی سامانه سجام، برخی شرکت‌های بورسی سود سهامداران خرد را از طریق سجام واریز می‌کردند، اما با این حال برخی از شرکت‌های بورسی از واریز سود سهامداران خودداری می‌کردند. در نتیجه سود سهامداران خرد به عنوان حق‌الناس بر گردن مدیران شرکت‌ها و در حساب شرکت‌های بورسی رسوب می‌کرد.

نمایندگان مجلس در قالب قانون بودجه ۱۴۰۱ همه شرکت‌های بورسی را مؤظف کردند که سود سهامداران خرد را از طریق سامانه سجام و در موعد مقرر واریز کنند.

سید محسن دهنوی نماینده مجلس، ‌امروز در فضای مجازی نوشت: پس از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بخشنامه سازمان بورس، تمامی شرکت‌های بورسی، موظف به واریز سود تقسیمی از طریق سجام هستند.

بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی ۹۳ شرکت متقاضی پرداخت سود، در سال جاری تا کنون ۲۶ شرکت روش واریز سود را نسبت به سال گذشته تغییر داده و سجامی شده‌اند، اما همچنان ۲۲ شرکت، غیرسجامی هستند که سازمان بورس باید هر چه سریع‌تر تغییر روش واریز سود این شرکت‌ها را پیگیری کند.

متأسفانه شرکت‌های با نماد وصنا، ولشرق و ثبهساز به بهانه واریز سود از سجام، زمان‌بندی تقسیم سود خود را به تأخیر انداخته‌اند.

سازمان بورس نباید اجازه تاخیر واریز سود شرکت‌ها به این بهانه را بدهد. سودهای رسوب‌شده مردم طی سالیان گذشته نیز حق‌الناس است که واریز آن از طریق سجام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد. فقط به واریز سود امسال اکتفا نشود و تمامی مانده سود سال‌های پیش، از سجام پرداخت شود.

کلمات کلیدی: بورس
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار